Bhimpalasi raag

Bhimpalasi 1Aquest és el raag Bhimpalasi, un raag molt suau, ple d’un sentiment de tendresa, de la calma de l’inici del vespre quan la ment està en aquell estat tranquil i és capaç de veure una mica més enllà de les coses que ens atrapen. Bhimapalasi té el to de l’agraiment des de l’amor i l’equilibri de la pau. Bhim significa gran i palash pot relacionar-se amb la flor del mateix nom. No sé si aquesta etimologia està molt contrastada però, en tot cas, a mi, com a imatge, em funciona. M’agrada cantar una gran flor tendra, dolça i estranya com el mateix raag.

Fa més d’un any que vaig gravar aquesta peça per fer-ne una postal sonora on el moviment i la plasticitat també hi tinguéssin la seva expressió. Aprofundir en aquest raag des de dins i amb diferents llenguatges em va ajudar anar comprenent el seu mood. Avui per avui és un dels meus preferits.

Anuncis

Deixa un comentari

