Naad Yoga per a infants

2Si el Naad Yoga és la ciència de l’expressar perquè no cercar una forma de compartir-ho amb els més petits? Quins són els aspectes bàsics a treballar? I de quina manera ho podem fer?

Aspectes a treballar

  1. 1. Posar consciència en la respiració. Quan som capaços de posar atenció en la respiració el nostre patró de comportament pot canviar i podem sortir d’estats de neguit, excitació o angoixa de forma més senzilla possibilitant un altra manera de d’estar més assossegada.

2. Millorar la capacitat de concentració. A vegades concentrar-se pot ser tota una proesa. Hi ha tants estímuls que criden la nostra atenció que es fa difícil centrar-se en un sol aspecte. La música ofereix la possibilitat d’entrenar el camí de la concentració a través de l’escolta, el cant i – per extensió – la dansa o el moviment.

3. Aprendre a identificar les emocions que ens acompanyen en cada moment.  Ser capaços d’escoltar allò que batega dins nostre permet tenir-nos en compte i atendre’ns. El Naad Yoga treballa l’escolta interna centrant-se en la identificació d’aquestes emocions, les quals poden ser expressades després en qualsevol tipus d’expressió artística.

Metdologia

BeSound aposta per una forma de treball que trenca amb la mimesi de les sessions per a adults que s’adapten a infants. No volem ni quietud ni silenci si aquests no apareixen de manera natural. No hi ha d’haver força per l’assoliment dels objectius sinó només transformació. Busquem el pas d’un estat a un altre posant-hi la mirada ben atenta, aportant les estratègies que facin falta perquè l’infant pugui trobar una nova manera d’estar.

Seguint aquest plantejament les sessions s’estructuren en 3 moments. En l’acollida ens donem la benvinguda i ens donem uns minuts per arribar a través d’alguna proposta simple. Ja més centrats introduïm l’element que treballarem durant la sessió de manera més o menys directa depenent del que busquem.

En la part central de l’activitat desenvolupem alguna acció que genera una experiència directa en relació a l’element sobre el qual volem aprofundir. Aquest moment és imprescindible doncs una de les missions d’aquest espai és oferir als infants un espai d’experiència.

La darrera part se centra en la conclusió. Es tracta de determinar una dinàmica que permeti compartir la vivència personal, obrir la reflexió i integrar allò experienciat. D’aquesta manera és possible la inferència, és a dir, que es fa possible ubicar l’element treballat a la vida de cada dia dels infants participants.

Les activitats

Per assolir els objectius  plantegem dues estratègies de treball que es complementen i es donen al mateix temps. D’una banda, treballem de manera intensiva un element en concret. Podria ser el so o el silenci o la flexibilitat o la creativitat o la comunicació o un altre element que sigui interessant de conèixer pel moment del grup. En l’espai d’experimentació es proposaria una pauta de treball que podria anar des de la dansa fins a les arts plàstiques passant pel teatre o la música per a tenir contacte amb aquell element i obrir un espai de reflexió.

Al mateix temps, hi ha una proposta que és estable i que ens acompanyarà tot el curs. Es tracta del Petit àlbum del Naad, un recull dels estats emocionals que cada infant va recollint a mesura que va identificant allò que sent i compren i que pot utilitzar per expressar als altres el lloc emocional des d’on es comunica. Per tant, durant la sessió s’aniran plantejant espais per a engruixir aquest àlbum tant personal. Quan diem que és el “petit” àlbum del Naad no ho diem pas perquè pensem que sigui poc profund o perquè pensem que no inclou un gran repertori d’emocions o sentiments. Ho diem perquè és necessari que l’àlbum sigui físicament petit doncs els infants el fan servir penjant-se’l a la solapa, obert per la pàgina on hi apareix l’emoció amb la qual s’identifiquen en aquell moment durant tota la sessió. Durant l’activitat, quan l’emoció canvia, es convida a l’infant a cercar una altra pàgina del seu Petit àlbum del Naad, la qual expressi millor el seu nou estat. Aquesta eina pedagògica permet que l’infant vagi posant consciència en el sentir intern, identificant el seu estat i expressant-lo.

On?

Podeu inscriure els vostres fills i filles al Centre Cívic de Sils (972853913). L’activitat té un preu de 15 euros al mes i iniciarà el primer divendres d’octubre a les 17:00h. al Centre cívic de Sils.

Anuncis